11 december 2009

Fötterna på jorden - I Will Survive

Nej, det var inte så jag menade. Nej, jag står kvar här.
Fötterna ner och huvudet upp. Båda fötterna på jorden, som vanligt. Jo, som vanligt. Det har bara varit lite för mycket av somligt, och för lite av annat.

Jag undrar om jag inte skulle rösta på I Will Survive som mitt livs låt. Inte för att den är den absolut bästa låten som finns. Men för att man alltid kan landa i den. Fötterna ner, båda fötterna på jorden. Som vanligt. I will survive.
Så himla bra. Faktiskt så väldigt, väldigt bra.

Jag minns ett sommarprogram i början av 80-talet, kanske. Vem-det-nu-var pratade om just den här skivan. Att ungdomarna älskade den, men att den också såldes på skivavdelningen på Domus. Så nu var det här folkets älskade låt.
Ska nog gå in på sr.se och rota i något digitalt arkiv för att höra det där igen.
Det gjorde stort intryck på mig i alla fall.

Och visst hänger den med. En riktig klassiker. Bara man inte dansar så att man glömmer att lyssna på texten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar