21 september 2009

Metafunderingar - Under vinrankan

Det är skönt med en egen blogg. Här bestämmer jag vad som ska skrivas och hur det ska se ut. Kunde man tänka. Men i själva verket har jag tankar hur det ska vara och så är jag inte alltid sams med mig själv. Ska musiken vara styrande, eller orden? Jag hade ju tänkt att det skulle vara musiken, men hos mig är orden så starka och tar lätt över. Musik eller ord - jag tror att jag nöjer med mig att vänta och se vad det blir.

Monica Zetterlund dog för fyra år sedan. Det är sorgligt. En så fantastisk sångerska får man vara tacksam och ödmjuk att man har fått ramla på. Jag minns en underbar kväll på Katalin, åh, älskade ställe! Under vinrankan kom 1991, och jag älskar så att höra hennes röst. Det sköra, sköra, sköra. Men starka.



http://www.youtube.com/watch?v=2F4lAwJbq8M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar