13 oktober 2015

Slut till sist? - Göttingen

Nu är det väl slut ändå. Efter två år så försöker jag logga in, byter lösenord, får byta igen, verifiera med koder och mejl och studsar runt.
Hela tiden frågar jag mig. Varför?
Jag har inga följare, en enda kommentar har kommit under dessa bloggande år. Jag har ingen obetvinglig historia att få ut. Ingen skrikande lust.

Jag borde väl bara logga ut för gott. Eller blogga på riktigt. Oftare. På allvar.
Eller.

Från början fanns ett syfte med den här bloggen. Nu finns ett annat. Om det nu finns något.

Jag ville komma bort från orden. Och hitta musiken. Jag ville lyssna till all musik jag hittat som inte fanns i allas öron. Exjugoslavisk pop. Eller bosnisk schlager.

Men det finns ju annat också. Franska visor. Och nu kan jag inte sluta lyssna på Barbara. Fast jag egentligen tycker att Barbro Hörbergs version är bättre.

Det blir kanske fler blogginlägg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar