26 april 2010

Historietrassel - Suspicious Minds

Musik är märkligt. Liksom historia. Det som är nu idag blir historia i morgon.
Kommer dagens musik att betyda lika mycket om 50 år som det som gjordes för 50 år sedan betyder idag för de som levde för 50 år sedan.
Ta det en gång till.
Kommer dagens musik att betyda lika mycket om 50 år som det som gjordes för 50 år sedan betyder idag för de som levde för 50 år sedan.

Känns som jag är tillbaka nu. Trasslar in mig i tankar och meningar.
Men det jag vill säga är att man inte kan veta vad som kommer att spela roll i morgon.

Men ibland vet man.

Jag hade en väldigt kort Elvisperiod, några månader, då jag grät och visste allt om the King. Sen gick det över, nästan lika snabbt som det hade kommit. Och det var ett tag sedan. Ett bra tag till och med.

Men så råkade jag höra lite Elvis igen. Alltså jag lyssnade verkligen.
Han förtjänar sin plats i musikhistorien.
Det är verkligen bra.
Musiken.
Känslan.
Närvaron.
Framförandet.
Och framför allt rösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar