08 februari 2010

Bitter korv - We Are The Champions

När jag var helt liten var jag i Danmark.
Jag tyckte det var otäckt med knallröda korvar. Så ska de inte se ut.
Jag ville inte äta dem, men syrran smaskade glatt, åtminstone är det så jag minns det.
Man kan tycka att det är sunt att välja bort artificiella färgämnen.
Eller att det är inskränkt att inte vara flexibel nog att se att korvar kan se olika ut men att man alltid ska smaka innan man dömer.

Problemet var - och är - att det är svårt att smaka på något när man fått avsmak. Men jag har lärt mig att se igenom det.
Och det gäller förstås inte bara korvar. Men man måste ju också förstå att man kan pröva.

Och ibland är det tvärtom. Något man har älskat får plötsligt en bitter eftersmak.

Jag vill spela den här sången för en person från länge, länge sedan.
Jag vill inte vara bitter. Jag är inte det.
Men ibland ska man inte smaka på korven helt enkelt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar