25 augusti 2009

Brustna drömmar - Tu noć kad si se udavala

Hela dagen har jag hört detta i huvudet. Musiken är helt klart inspirerad av Dire Straits, och texten handlar om starka känslor. Åh, jag tycker att det är så bra!

Bandet heter Prljavo kazalište vilket betyder Smutsig teater. Det bildades redan 1977 i forna Jugoslavien, och håller fortfarande på fast nu är de ju kroater.

Den natten då du gifte dig
Den natten då du gifte dig
förstod ingen varför du skrek
var det rökelsen, eller gamla minnen
Den natten då du gifte dig
förstod ingen varför du skrek
men allt kom tillbaks till mig

Den natten då du gifte dig
blev jag så full att jag fick bäras iväg
Mina vänner, trogna som hundar
försökte trösta mig till gryningen
De sa det fanns miljoner som du
och att jag skulle komma över dig

Den natten då du gifte dig
kom allt tillbaks till mig

Det finns andra världar
för oss skulle de vara som blommor från himlen
Åh, om du ändå ville rymma
den här vägen, var modig, gråt inte

Den natten då du gifte dig
kom allt tillbaks till mig
din lustiga studentklänning,
månfärgade sandaler

(min översättning från engelska)



http://www.youtube.com/watch?v=7zxlqEnLP20

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar