30 augusti 2009

Älskade gamla vinyler - The Killing of Georgie part I and II

Åh, vad jag saknar mina gamla vinylskivor! De finns ju kvar, men jag kan inte spela dem. Tar fram dem ibland och tittar på dem, stora omslag med fina bilder, låttexter, betraktelser. Och minnen. Så många minnen som finns bland dessa skivor. Vi hade en radiogrammofon i trä, där man fällde ut skivspelaren. I pappas arbetsrum. Man fick bara lyssna på skivor när han inte arbetade.

När jag var tonåring lyssnade jag på Rod Stewart. Det var många år sedan jag slutade med det. Men när jag höll Atlantic Crossing i händerna igen så mindes jag varför jag älskade Rod. Han är inte längre den han var. Men vem är det?

En fantastisk sång om en fruktansvärd händelse. Hatbrott skulle det heta idag. Men Rod är underbar!



http://www.youtube.com/watch?v=pXNd7kbVM9I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar